
Zbyt mało i zbyt dużo snu nie jest dobre dla mózgu
11 października 2018, 10:06Wstępne wyniki największych na świecie badań nad snem wskazują, że dla mózgu najzdrowszy jest sen o długości 7–8 godzin. Ci, którzy śpią mniej lub więcej gorzej funkcjonują poznawczo. O wynikach badań poinformował Brain and Mind Institute na łamach periodyku Sleep.

Nieinwazyjna stymulacja nerwu błędnego usprawnia naukę dźwięków języka obcego
6 sierpnia 2020, 14:25Amerykańscy naukowcy opisali urządzenie przypominające wkładane do ucha zewnętrznego słuchawki, które za pomocą niedostrzegalnych, podprogowych, pulsów elektrycznych stymuluje nerw błędny, wspomagając w ten sposób naukę dźwięków nowego języka. Specjaliści uważają, że urządzenie może znaleźć szerokie zastosowanie, poprawiając również inne rodzaje uczenia.

DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go
5 grudnia 2022, 10:55Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.

Ubezpieczenie - co to jest? Jakie są rodzaje?
31 października 2024, 16:44Ubezpieczenie to forma ochrony finansowej zapewniane przez towarzystwo ubezpieczeniowe, która chroni osoby i mienie przed skutkami nieprzewidzianych zdarzeń. Polega na zawarciu umowy między ubezpieczycielem a ubezpieczonym, gdzie ubezpieczyciel zobowiązuje się do wypłaty odszkodowania w zamian za opłacaną przez ubezpieczonego składkę. W zależności od potrzeb i rodzaju ryzyka dostępne są różne rodzaje ubezpieczeń.
Największe przejęcie w historii Google'a
14 kwietnia 2007, 07:53Google poinformował, że za 3,1 miliarda dolarów kupi firmę DoubleClick, która specjalizuje się w reklamie. DoubleClick korzysta z technologii, która pozwala klientowi umieszczać reklamę w sieci i ją nadzorować.

Gadżeciarz: zarozumiały przywódca?
23 czerwca 2008, 09:48Ludzie, którzy nie mogą się doczekać, kiedy wejdą w posiadanie najnowszych gadżetów, są wyjątkowo uzdolnionymi przywódcami, nie mają też problemów z asertywnością, na pewno jednak nie można ich nazwać skromnymi. Taki przynajmniej obraz głodnego nowinek człowieka wyłania się z badań Nielsen Online oraz internetowej sieci reklamowej Mindset Media.

Niewinni otyli?
30 czerwca 2009, 11:18Nowoczesnym przekąskom, takim jak batony, płatki śniadaniowe czy gotowe zestawy obiadowe nie sposób się oprzeć. Tak przynajmniej uważa David Kessler, były szef amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA).

Cyfrowe rozmowy rozbrojeniowe
14 grudnia 2009, 11:31Jak donosi Guardian, przedstawiciele Rosji, USA oraz ONZ-u prowadzą tajne rozmowy mające na celu zapobieżenie ewentualnej cyberwojnie. Celem rozmów jest opracowanie rozwiązań, pozwalających na zmniejszenie liczby ataków, do których dochodzi w Sieci.
Darmowe demo znikną z rynku?
19 kwietnia 2010, 10:00Cevat Yerli, prezes niezależnego studio Crytek, producent takich gier jak Far Cry i serii Crysis, przewiduje koniec darmowych wersji demo gier. Podczas ostatniego wywiadu Yerli stwierdził, że nie jet pewien, czy gracze będą mogli zapoznać się z demo Crysis 2.

Facebook szykuje się do giełdowego debiutu
7 stycznia 2011, 18:39The Wall Street Journal dotarł do wewnętrznego dokumentu Facebooka, z którego wynika, że największy portal społecznościowy świata i główny konkurent Google'a na rynku najczęściej odwiedzanych witryn, może trafić na giełdę jeszcze w bieżącym roku.